Referat af forlængede Generalforsamling 30-05-2022 kl. 19.00, Holbæk Sportsby

Svend Heinesen bød velkommen, og foreslog Steen Hansen som dirigent.

Steen Hansen blev enstemmigt valgt som dirigent. 

Steen forslog at generalforsamlingen ophæves, og der indkaldes til ekstra ordinær generalforsamling hurtigst muligt, så nye bestyrelse kan vælges og indsættes. 

Kenneth Jetmar tog referat af mødet.

Jens, Guldhalevej 14

Vi skal have tilsagn til at kunne betale vores leverandører.

Finn, Guldhalevej 9 

Finn og Kenneth kan udbetale som vi gjorde inden Finn afgik. Der er penge i kassen til at betale, men vi skal ikke tage nye udgifter ind. 

Gitte, ? Vej 

Er dagsordenen annulleret.? Steen forslår at generalforsamlingen ophæves, så svaret er ja. 

Det giver god mening at medtage punkter fra tidligere dagsordener igen.  

Peter Guldhalevej 18

Er der udsendt referat fra sidste ordinære generalforsamling?

S: Ja, Referat ligger på hjemmesiden. 

Linda Blåhalevej 1

Der blev vedtaget at der skulle graves af volden ved Blåhalevej/Guldhalevej. 

S: Jens har sat stokke, og fremsender estimat og forslag til ny bestyrelse. 

Henning, Blåhalevej 5 – Der kan vel ikke komme nye forslag til oprindelige møde agenda?

S: Jo, der kan stilles forslag fra medlemmer til den ekstra ordinære generalforsamling.

Karin Guldhalevej 22 – Er ingen af planerne så godkendt?

S: Vedligeholdelsesplanen er, forbedringsforslagene er ikke.

Alice Hansen, Guldhalevej. 

Vi fik ikke lov til at færdiggøre debatten om budgetpunktet omkring vedligeholdelses plan. 

S: Vedligeholdelsesplanen er vedtaget.

Tina – Vi er nødt til at kigge fremad og ikke kigge på hvad vi ikke fik gjort.

Rolf: Vedligeholdelsesplan er vedtaget, budgettet er ikke vedtaget. Men de hænger jo sammen, så man kan jo reelt stemme budgettet ned. 

Jørgen Jensen: Vil bestyrelsen uddybe skrivelsen som de sendte ud? 

S:Kenneth fortalte om tonen og forventningspres fra foreningens medlemmer grundlæggende ikke kan imødekommes.

Der skal en forventningsafstemning til foreningens medlemmer og bestyrelsen i mellem.

Det nuværende forhold er usundt. 

Alice Hansen: 

Skal udvalgene nedlægges? De giver kun bestyrelsen mere arbejde. 

Tine Bohn, Kejserkåbevej 9

Det har været en god idé med udvalgene. Forskellen mellem villaer og rækkehuse er for stor. 

Udvalgene skulle måske have været udformet anderledes. 

Svend, Kejserkåbevej 28

Det med tonen er ikke nyt. Det har været sådan længe. Svend har som tidligere formand modtaget lignede skrivelse også i tidligere år. 

Karin Guldhalevej 22

Der er forskellige holdninger til hvordan generalforsamlingen. Måske skulle grundejerforeningen deles op. I Kejserkåbevej/Auroravej og Blåhalevej/Guldhalevej. 

Kan det undersøges? 

Annette: Jeg synes det er en befrielse vi er blandet. Det bliver meget dyrere for os i rækkehusene at vedligeholde området. 

Gitte: Vi ved jo ikke hvem der kommer og køber vores huse. Lige nu er fordelingen måske lidt skæv? Men vi ved jo ikke hvordan fremtiden kommer til at se ud. 

Rolf: Der bør forventningsafstemmes om ønsket om evt. opdeling er reelt til stede.

Jens kone: Det ser ikke pænt ud med højt græs og fluer? 

Tina: Kan vi ikke droppe snakken om os og jer? Vi er én fælles forening. Hvis vi ikke kan stoppe, så må opdelingen gennemføres. 

Knud Hansen Blåhalevej 6: Jeg er glad for højt græs og fluer. Jeg forslår datoen 27/6 til den kommende generalforsamling. 

Lad nu forretningsbestyrelsen komme i gang. 

Spørgsmål?

Forretningsbestyrelsen består fra nu og til ekstra ordinær generalforsamling. JA!

Finn kan der laves ændringsforslag til det forslag der allerede er vedtaget

S: Nej, men der kan stilles et nyt forslag. 

Dato for ekstra ordinær generalforsamling skal holdes efter den 20 juni

Svend: Er der nogle andre der vil stille op til til forretningsudvalget. 

Nikolai, Kejserkåbevej 9 

Der arbejdes på datoen d. 21-06-2022 for ekstra ordinær generalforsamling. 

Biblioteket, Kanalstrædet og Kasernen forslås som lokation

Pris for dette lokale (sportsbyen) er 50-60 kroner pr. person

Der nedsættes indtil den ekstra ordinære generalforsamling et forretningsudvalg til at varetage den afgåede bestyrelses forpligtelser.

Forretningsudvalget består af:

Svend Heinesen, Kejserkåbevej 28

Finn Mørkeby, Guldhalevej 9

Nikolaj Mosegaard Bohn, Kejserkåbevej 9

Kenneth Jetmar, Kejserkåbevej 16

Mødet er ophævet. 

Mødereferat nr. 4 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 03.05.22.

                                                                                                                                   Deltagere:  Kenneth Jetmar, Rolf Rasmussen, Thomas Mogensen, Tina Bohn, Svend Heinesen og Jens O. Christensen. (referent).

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig: Kenneth Jetmar formand, Rolf Rasmussen næstformand, Tina Bohn kasserer, Thomas Mogensen og Jens O. Christensen medlemmer.

Dagsorden for bestyrelsesmødet var udsendt forud for mødet. Agendaen var primært forberedelse af de resterende punkter til at få afsluttet generalforsamlingen fra den 29. marts 2022.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Borgmesteren har svaret tilbage, og har taget imod invitationen. Der er ikke meldt en dato ud, men hun har tilkendegivet, at det bliver engang i efteråret.

Endvidere har hun lovet, at administrationen vil prioritere vores sag.

Formanden har afholdt et møde med Holbæk kommune, hvor fejl og mangler er oplistet forud for overdragelsen af fællesarealerne, herunder veje og stier.

Vedlagt som bilag.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører fortsat, uagtet der har været en sparerunde i kommunen, men er forsinket grundet VVM-undersøgelser. Udbud/licitation forventes afholdt juni 2022.

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Oplægget for afholdelse af generalforsamlingen var søndag den 29. maj.

Efter drøftelse i bestyrelsen undersøger Tina muligheden for en hverdag, hvor varslet for indkaldelse overholdes.

Tid og sted tilgår.

Punkter der mangler på fortsættelsen af generalforsamlingen:

pkt. 4/5 Resterende forslag

pkt. 7, valg af suppleanter

pkt. 8, valg af revisor

pkt. 9 eventuelt, hvor bestyrelsen orienterer om den opsatte hjertestarter og hvad fællesarealerne kan bruges til.

Det blev endvidere besluttet at bruge en ekstern dirigent, hvis muligt, til afvikling af den resterende del af generalforsamlingen.

d. Grønne områder.

Der er indgået kontrakt på vedligeholdelse af de grønne områder.

Der er foretaget en regulering indenfor budgettet for de grønne områder, således at frekvensen er sat ned for vedligehold af bede i samråd med entreprenøren. Bedene er groet mere til, så behovet ikke er det samme som ved opstart.

Ovenstående har afstedkommet flere bemærkninger fra medlemmer samt arbejdsgruppen, ligesom det blev drøftet i bestyrelsen.

e. Snerydning.

Det blev besluttet, at Kenneth kontakter vores nuværende entreprenør og tegner kontrakt for den kommende sæson.

f. Skiltning.

Opsætning/placering af skilte med legende børn m.v. har været forelagt Holbæk kommune i forbindelse med gennemgangen med fejl og mangler.

Kommunen vender tilbage med en plan for opsætningen, idet nogle af skiltene ikke opfylder kravene for opsætning/placering m.v.

g. Udvalget Grønne områder.

De resterende punkter fra udvalget kommer med i indkaldelsen til generalforsamlingen.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Der er opsat hjertestarter på adressen Auroravej 13.

Forslaget fra Finn Mørkeby som vedtaget på generalforsamlingen angående forbedring af udsyn ved udkørsel fra Guldhalevej skal vurderes i forhold til omfang af arbejdet.

Jens kontakter indledningsvis Finn.

i. Event og børneudvalg.

Intet.

j. Ordensreglement.

Parkering på vej drøftet igen.

4.  Nye sager.

Fra Guldhalevej 5 til krydsfelt på Oldvejen er der foretaget en nedgravning af elkabel. I forbindelse med gravearbejdet vil det ikke give begrænsninger i udkørsel fra Guldhalevej og Kejserkåbevej.

Genopretning efter gravearbejde er mangelfuldt på fortovsarealet ved Guldhalevej.

Holbæk Kommune er informeret og følger op på sagen.

Støjvolden ud mod Munkholmvej er genetableret efter gravearbejde.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

KKV 13 har forespurgt, om fællesarealerne kan bruges til afholdelse af private festligheder.

Bestyrelsen er enige om, at man kan bruge fællesarealet til private arrangementer, men følg ordensreglementet, herunder at orientere naboer, og brug arealet ud for egen matrikel.

Opstilling af borde/bænke bør begrænses til tiden omkring arrangementet ( 48 timer før og efter).

Punktet tages med på generalforsamlingen.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Intet.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Implementering af det nye regnskabssystem ”Min ejerforening” er i gang.

Det nuværende system ”Dinero” udgår med udgang af året.

Der kan ikke opnås refusion for 2022.

Mangler fortsat at Tina kan arbejde i systemet, men overdragelse pågår fortsat.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering

b. Kontingent.

Vil blive fastsat af generalforsamlingen afhængig af det valgte budget.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er pr.  28.03.22.         73.328,10 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.377,16 kr.

Vejfond Auroravej 20.                               48.714,92 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                              47.039,21 kr.

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Berammes efter generalforsamlingen

Jens O. Christensen

Referent.

EmneHandling
  Fuld areal opmåling skal laves inden overdragelse  Udføres af Erik Hamann
  Det fredede dige – Hvem ejer hvad, og hvordan skal vi, som GF, forholde os til evt. vedligeholdelse og fredningen.  Udføres af Erik Hamann
  Ulovlig skiltning rettes op.  Vej og Park vejleder og udfører (der skal vel formelt søges om tilladelse)  
  Bule i asfalt på cykelsti  Udbedres af Holbæk Kommune
  Grundvand udfordringer fra Fælleden undersøges for løsning  Holbæk Kommune
    Vand på vendeplads og fortove på AuroravejUdbedring foretages af Holbæk Kommune, måske forbindelse til grundvands-udfordringen.  
  Vand på Auroravej – Lunke ved cykelsti udbedres  Holbæk Kommune
  Udbedring af fortov på Blåhalevej  Sagen forfølges hos Gravetilladelser, Holbæk Kommune  
  Lokalplan – Kommunen har ikke handle/etableringspligt.  GF beslutter om vi vil acceptere eller forfølge de oprindelige planer.

Møde d. 28, april 2022

Deltagere:     Lars Brandt Christiansen, Holbæk Kommune

Kenneth Jetmar, GF Fælleden

                

Referat fra generalforsamlingen i grundejerforeningen Fælleden afholdt den 29. marts 2022

Næstformanden Rolf Rasmussen bød velkommen, hvor han beklagede, at mødestedet for afholdelse af generalforsamlingen var flyttet med kort varsel, samt at han ved udsendelse af mail angående dette, havde sat en forkert mødedato på. Dette blev rettet på en efterfølgende mail.

1. Valg af dirigent.

Jørgen Jensen blev valgt som dirigent.

Han konstaterede lovligheden af generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.

Herefter gennemgik han dagsordenen for generalforsamlingen, hvor han foreslog, at punkt 4 indkomne forslag fra bestyrelsen vedr. vedligehold af grønne områder med budgetoplæg, blev fremlagt generalforsamlingen sammen med pkt. 5, for at imødegå, at de samme emner blev debatteret 2 gange, samt at få sammenhæng mellem de fremsendte forslag og budget.

Forslaget godkendt.

Dirigenten  talte op, at der var 42 fremmødte, heraf 30 stemmeberigtigede.

Endvidere var der afgivet 6 fuldmagter.

2. Bestyrelsens beretning.

Formanden for bestyrelsen havde fremsendt sin skriftlige beretning for grundejerforeningens virksomhed i det forløbne år.

Der blev stillet følgende afklarende spørgsmål til beretningen:

  • Hvad omhandler overdragelsen af fællesarealer fra Holbæk Kommune til Grundejerforeningen?

Arealet skal overdrages og tilskødes grundejerforeningen, men der er mangler ved arealet, bl.a. dårligt asfaltarbejde, som skal udbedres inden overdragelsen.

Holbæk Kommune har været meget langsomme i sagsbehandlingen, så det er en sag, der har verseret i 5-6 år. Borgmesteren er tilskrevet om deltagelse i et møde på området, hvilket hun har givet tilsagn om. Der er ikke aftalt et tidspunkt for mødet.

  • Er der noget nyt om trafikdæmpende foranstaltninger på Oldvejen?

Intet nyt.

  • Der er opsat skilte på cykelstierne, hvoraf fremgår at der ikke saltes. Bør de nedtages, nu hvor der bliver saltet?

Der er ikke planer om at nedtage skiltene, men det tages med til bestyrelsen.

Beretningen blev herefter taget til efterretning uden nogen indsigelser.

Beretningen er lagt på grundejerforeningens hjemmeside.

3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.

Kasseren Finn Mørkeby fremlagde regnskabet.

Han uddybede posteringerne omkring aktiver og passiver.

Herefter blev regnskabet godkendt. 

Beretningen er lagt på grundejerforeningens hjemmeside.

4 og 5. Indkomne forslag.

Forslag 1.

  • På vegne af beboere på Blå-/Guldhalevej stilles der herved forslag om at få fjernet jord på volden ved udkørsel fra Guldhalevej til Oldvejen for at forbedre udsyn mod Munkholmvej.

Finn redegjorde for forslaget, herunder at kommune og politi var kontaktet uden at det havde givet resultat.

Generalforsamlingen debatterede forslaget, hvorefter det blev sendt til afstemning:

Forslaget blev vedtaget med 23 stemmer.

Forslag 2.

  • Vi er voldsomt plaget af 4-5 katte, som bruger vores matrikel som kattebakke. De strinter op af vores bryggersdør og kælderdør, så vores kælderskakt stinker af kattepis. Jeg ønsker, at vi som grundejerforening tager stilling til, om der ikke kan stilles krav til katteejere, at de overholder love og regler på lige vilkår med hundeejere mht. at de løber rundt og ødelægger andres ejendom. Hold jeres katte inde på jeres egen matrikel i en lukket kattegård eller indenfor.

Generalforsamlingen debatterede forslaget.

Formanden redegjorde for lovgivningen på området, specifikt at forholdet er omfattet af lov mark og vej fred.

Forslag 3.

  • Er det muligt at vi laver et mødested for alle vores børn på det grønne område mellem Auroravej og Kejserkåbevej, så vi kan få et godt og stærkt fællesskab, som foreningens børn og unge kan bruge som fælles mødested og hvor vi forældre også kan komme og lege med/mødes med andre forældre. Vi kunne måske starte med et par bord og bænkesæt, to mål til fodbold etc.

Generalforsamlingen debatterede kort forslaget, herunder at området mellem Kejserkåbevej og Auroravej var et godt sted.

Forslag 4.

Arbejdsgruppen fremlagde og gennemgik deres forslag. (Vedligeholdelsesplan)

Af det fremsendte materiale til foreningens medlemmer fremgår de ændringer i vedligehold og besparelser der opnås, sammenholdt med det nuværende vedligeholdelsesniveau.

Herefter var der en livlig debat med mange forslag til nedbringelse af udgifterne til vedligehold af grønne områder, samt hvad arealerne kan anvendes til, herunder legeplads og andre fritidsaktiviteter.

Andre medlemmer tilkendegav, at vedligeholdelsesniveauet var passende for at området var præsentabelt, og at der ikke blev en større afdrift m.h.t. ukrudt fra fællesarealerne.

Herefter blev der stemt om forslaget vedrørende vedligeholdelse af fællesarealerne på det nuværende niveau.

16 medlemmer stemte for.

20 medlemmer stemte imod.

Forslaget blev ikke vedtaget.

Herefter blev der stemt om forslaget fra arbejdsgruppen vedrørende vedligeholdelse af fællesarealerne med et ændret vedligehold og til en lavere pris end det nuværende.

24 medlemmer stemte for.

  4 medlemmer stemte imod.

Forslaget blev vedtaget.

( Klokken var nu 2230, og udlejer af lokalet tilkendegav, at grundejerforeningen kun havde rådighed over lokalet til kl. 2200. hvorefter dirigenten og formanden besluttede at foretage valg til bestyrelsen som sidste punkt, og at resterende del af dagsordenen tages på et nyt møde/generalforsamling.)

6. Valg til bestyrelsen.

På valg var Finn Mørkeby, der ikke ønskede genvalg.

Tina Bohn blev valgt uden modkandidat.

På valg var Rolf Rasmussen, der ønskede genvalg.

Ingen modkandidater, hvorefter han blev valgt.

Afslutning.

Formanden takkede for det store fremmøde og dirigentens arbejde.

Jens O. Christensen

Referent

Mødereferat nr. 3 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 28.03.22.

Deltagere:  Kenneth Jetmar, Finn Mørkeby, Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent).

Rolf Rasmussen deltog i en del af mødet.

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Dagsorden for mødet var udsendt forud for mødet. Agendaen var primært den kommende generalforsamling.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Borgmesteren har svaret tilbage, og har taget imod invitationen. Der er ikke meldt en dato ud. Endvidere har hun tilkendegivet, at administrationen vil prioritere vores sag.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Intet nyt.

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Indkaldelse med udsendelse af dagsorden, regnskab og indkomne forslag er udsendt.

Reservation af mødelokalet ved Bjergmarksskolen er ikke gennemført.

Generalforsamlingen flyttes til Rotationen, Havnegade 3, 4300 Holbæk.

Formand/næstformand meddeler foreningens medlemmer om ændringen via mail og Facebook.

Dagsordenen for generalforsamlingen blev gennemgået, herunder at pkt. 4 og 5 budgetmæssigt havde sammenhæng og at punkterne ville blive fremlagt samtidigt.

d. Grønne områder.

Afventer generalforsamlingens beslutning om vedligeholdelsesgrad.

e. Snerydning.

Kenneth har kontaktet entreprenøren og mængden af salt reguleres ned.

f. Skiltning.

Opsætning/placering af skilte med legende børn m.v. blev drøftet.

Det gav ikke anledning til nogen ændringer.

g. Udvalget Grønne områder.

Udvalget indstiller et forslag til behandling på generalforsamlingen som indeholder en reduceret udgift på vedligehold af grønne områder m.v.

Forslaget er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 152.412)

Udvalget vil præsentere forslaget på generalforsamlingen.

Sideordnet fremlægges på generalforsamlingen forslag om uændret vedligehold, som ligeledes er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 195.375)

Endvidere har udvalget udarbejdet et forslag med forbedringer på fællesarealerne m.h.t. anvendelse, placering af borde/bænke m.v., som også fremlægges på generalforsamlingen.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Der er opsat hjertestarter på adressen Auroravej 13.

i. Event og børneudvalg.

Intet.

j. Ordensreglement.

Trampolin er fjernet ved Blåhalevej – Guldhalevej.

4.  Nye sager.

Fra Guldhalevej 5 til krydsfelt på Oldvejen er der foretaget en nedgravning af elkabel. I forbindelse med gravearbejdet vil det ikke give begrænsninger i udkørsel fra Guldhalevej og Kejserkåbevej.

Genopretning efter gravearbejde er mangelfuldt på fortovsarealet ved Guldhalevej.

Holbæk Kommune er informeret og følger op på sagen.

Støjvolden ud mod Munkholmvej er genetableret efter gravearbejde.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

KKV 13 har forespurgt, om fællesarealerne kan bruges til afholdelse af private festligheder.

Bestyrelsen er enige om, at man kan bruge fællesarealet til private arrangementer, men følg ordensreglementet, herunder at orientere naboer, og brug arealet ud for egen matrikel.

Opstilling af borde/bænke bør begrænses til tiden omkring arrangementet ( 48 timer før og efter).

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Formanden oplyste, at Finn ikke genopstiller til bestyrelsen ved næste generalforsamling.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Implementering af det nye regnskabssystem ”Min ejerforening” er i gang. Finn og Kenneth er på opgaven.

Det nuværende system ”Dinero” udgår.

Der kan ikke opnås refusion for 2022.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering

b. Kontingent.

Vil blive fastsat af generalforsamlingen afhængig af det valgte budget.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er pr.  28.03.22.         95.022,04 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.487,80 kr.

Vejfond Auroravej 20.                               48.815,90 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                              47.136,71 kr.

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Berammes efter generalforsamlingen

Jens O. Christensen

Referent.

Indkomne forslag til generalforsamling 2022

Forslag fra medlemmer/udvalgene

På vegne af beboere på Blå-/Guldhalevej stilles der herved forslag om at få fjernet jord på volden ved udkørsel fra Guldhalevej til Oldvejen for at forbedre udsyn mod Munkholmvej.

Med venlig Hilsen Finn Mørkeby Guldhalevej 9

Vi har to punkter til vores generalforsamling.

  1. Vi er voldsomt plaget af 4-5 katte, som bruger vores matrikel som kattebakke.
    De strinter op af vores bryggersdør og kælderdør, så vores kælderskakt stinker af kattepis. Jeg ønsker, at vi som grundejerforening tager stilling til, om der ikke kan stilles krav til katteejere, at de overholder love og regler på lige vilkår med hundeejere mht. at de løber rundt og ødelægger andres ejendom.
    Hold jeres katte inde på jeres egen matrikel i en lukket kattegård eller indenfor.
  2. Er det muligt at vi laver et mødested for alle vores børn på det grønne område mellem Auroravej og Kejserkåbevej, så vi kan få et godt og stærkt fællesskab, som foreningens børn og unge kan bruge som fælles mødested og hvor vi forældre også kan komme og lege med/mødes med andre forældre.Vi kunne måske starte med et par bord og bænkesæt, to mål til fodbold etc.

Med venlig hilsen Heidi og Anders Kejserkåbevej 34

Vedlagte dokumenter:

Mødereferat nr. 2 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 05.03.22.

                                                                                                                                   05.03.22.

Deltagere:  Kenneth Jetmar, Finn Mørkeby, Thomas Mogensen, Svend Heinesen, Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

Fremover vil formanden tilstræbe at tilsende bestyrelsen dagsorden/emner til bestyrelsesmødet forud for afholdelsen, så der spares tid på mødet m.h.t. præsentation.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Formanden har tilskrevet kommunaldirektør Rasmus Bjerregaard, direktør Erik Kjærgaard Andersen og borgmesteren, samt udvalgsformændene Lars Quist og Karen Thestrup med beskrivelse af den langsomme sagsbehandling, hvor overdragelse af fællesarealer, stier og veje nu har verseret i over 5 år.

De tilskrevne ved kommunen er endvidere inviteret til et møde med bestyrelsen for besigtigelse af området.

Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående punkter, men uagtet kommunen er tilskrevet, er der ikke sket mere i sagen.

  • Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
  • Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen
  • Midlertidige hastighedsbegrænsende på Oldvejen.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet i august 2021. 

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Generalforsamling afholdes tirsdag den 29. marts 2022 kl. 2000 i borgerhuset på Bjergmarksskolen.

Kenneth/Rolf sender indkaldelse til generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.

d. Grønne områder.

Afventer generalforsamlingens beslutning om vedligeholdelsesgrad.

e. Snerydning.

Kenneth undersøger om mængden af salt kan reguleres ned.

f. Skiltning.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje. 

Der er opsat skilte udvisende legende børn (20 km/t) ved indkørslerne til foreningens veje.

Skiltet ved Auroravej har været udsat for graffiti. 

Vi har ekstra skilt, så vi kan skifte det.

g. Udvalget Grønne områder.

Udvalget indstiller et forslag til behandling på generalforsamlingen som indeholder en reduceret udgift på vedligehold af grønne områder m.v.

Forslaget er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 152.412)

Udvalget vil præsentere forslaget på generalforsamlingen.

Sideordnet fremlægges på generalforsamlingen forslag om uændret vedligehold, som ligeledes er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 195.375)

Endvidere har udvalget udarbejdet et forslag med forbedringer på fællesarealerne m.h.t. anvendelse, placering af borde/bænke m.v., som også fremlægges på generalforsamlingen.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Tina oplyste, at der er indgået aftale med Auroravej 13, at den indkøbte hjertestarter installeres her.

Tina og Kenneth aftaler nærmere med ejer om placering på adressen og evt. udgift forbundet hermed til el.

Forventet opsætning inden generalforsamlingen.

Der er intet nyt vedrørende trafikdæmpende foranstaltninger på Oldvejen.

i. Event og børneudvalg.

Udvalget har afholdt fastelavn med tøndeslagning, hvor der deltog ca. 30 børn med forældre.

j. Ordensreglement.

Formanden har efter at foreningens ordensreglement blev vedtaget på generalforsamlingen fulgt op på/talt med berørte grundejere angående parkering, oplægning af affald på fællesarealer m.v.

Formandens henstillinger var blevet fulgt.

Der udestår en henvendelse til en enkelt grundejer angående opstilling af en trampolin på fællesarealet.

Trailerparkering på vejene blev drøftet. 

4.  Nye sager.

En planlagt opgravning ved Guldhalevej 16 med indlæggelse af fibernet er aflyst, idet der var trukket rør til etableringen.

Fra Guldhalevej 5 til krydsfelt på Oldvejen er der fortsat planlagt en nedgravning af elkabel. I forbindelse med gravearbejdet vil det ikke give begrænsninger i udkørsel fra Guldhalevej og Kejserkåbevej.

Holbæk kommune er kontaktet for genetablering af støjvolden ud mod Munkholmvej efter gravearbejde.

Kommunen har skrevet tilbage, at entreprenøren vil blive kontaktet for at foretage udbedring.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Formanden oplyste, at Finn ikke genopstiller til bestyrelsen ved næste generalforsamling.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Implementering af det nye regnskabssystem ”Min ejerforening” er i gang. Finn og Kenneth er på opgaven.

Det nuværende system ”Dinero” udgår.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering

b. Kontingent.

Vil blive fastsat af generalforsamlingen afhængig af det valgte budget.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er pr.                           95.858,29 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.487,80 kr. 

Vejfond Auroravej 20.                               48.815,90 kr. 

Vejfond Kejserkåbevej                              47.136,71 kr. 

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Afholdes hos Tina på Kejserkåbevej 9 den 28. marts 2022 kl. 2000.

Jens O. Christensen

Referent.

Mødereferat nr. 1 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 02.02.22.

                                                                                                                                  

Deltagere: Mødet blev afholdt virtuelt med deltagelse af: Kenneth Jetmar, Rolf Rasmussen Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Det blev besluttet at tilskrive kommunaldirektør Rasmus Bjerregaard, direktør Erik Kjærgaard Andersen og borgmesteren med beskrivelse af den langsomme sagsbehandling, hvor overdragelse af fællesarealer, sier og veje nu har verseret i over 5 år.

Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående punkter, men uagtet kommunen er tilskrevet, er der ikke sket mere i sagen.

  • Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
  • Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen
  • Midlertidige hastighedsbegrænsende på Oldvejen.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet i august 2021.

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

Kenneth/Rolf har undersøgt muligheden for et nyt IT-program (min forening database), der indeholder et bedre bogholderisystem integreret med regningshåndtering, udsendelse af kontingentopkrævninger, arkiv m.v.

Opstart af systemet forestår leverandøren.

Økonomi: 2500 kr. for opstart/implementering og årligt bidrag på 75 kr. pr. husstand.

Det blev besluttet at indkøbe systemet.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering.

c. Generalforsamling.

Generalforsamling afholdes tirsdag den 29. marts 2022 kl. 2000 i borgerhuset på Bjergmarksskolen.

Forvarsel vil blive lagt ud på foreningens hjemmeside og Facebook forud for selve indkaldelsen.

Den videre planlægning foretages på næste bestyrelsesmøde.

d. Grønne områder.

Vedligehold af grønne områder er afsluttet for i år.

e. Snerydning.

Der er indgået aftale med ny entreprenør, som er startet på opgaven.

f. Skiltning.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje.

Der er opsat skilte udvisende legende børn (20 km/t) ved indkørslerne til foreningens veje.

g. Udvalget Grønne områder.

Hans og Mogens har sammen med Kenneth og Finn holdt et møde ude på området, hvor de forskellige forslag fra udvalget blev gennemgået.

Udvalget indstiller et forslag (eller flere) til behandling på generalforsamlingen som indeholder en reduceret udgift på vedligehold af grønne områder m.v. Forslagene bliver prisansat og vil fremgå af budget 2022.

Sideordnet fremlægges på generalforsamlingen forslag om uændret vedligehold, som ligeledes er prisansat og vil fremgå af budget 2022.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Tina oplyste, at der er indgået aftale med Auroravej 13, at den indkøbte hjertestarter installeres her.

Afventer levering.

Der er intet nyt vedrørende trafikdæmpende foranstaltninger på Oldvejen.

i. Event og børneudvalg.

Evt. opstart med et arrangement til Fastelavn? Nærmere tilgår.

4.  Nye sager.

Formanden har efter at foreningens ordensreglement blev vedtaget på generalforsamlingen fulgt op på/talt med berørte grundejere angående parkering, oplægning af affald på fællesarealer m.v.

Formandens henstillinger var blevet fulgt.

Der udestår en henvendelse til en enkelt grundejer angående opstilling af en trampolin på fællesarealet.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Formanden oplyste, at Finn ikke genopstiller til bestyrelsen ved næste generalforsamling.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

”Min forening database” indkøbes.

b. Kontingent.

Intet.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er                              108.958,29 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.487,80 kr. pr. 30.12.21.

Vejfond Auroravej 20.                               48.815,90 kr. pr. 30.12.21.

Vejfond Kejserkåbevej                              47.136,71 kr. pr. 30.12.21.

8. eventuelt.

Velkomst til nyankomne drøftet, får vi informeret nok og hvordan.

Der arbejdes videre med emnet.

9. Næste møde.

Tilgår snarest.

Jens O. Christensen

Referent.

Mødereferat nr. 5/2021 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 06.12.21.

Deltagere: Kenneth Jetmar, Rolf Rasmussen (virtuelt), Finn Mørkeby, Thomas Mogensen (virtuelt), Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående:

  • Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
  • Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen
  • Midlertidige hastighedsbegrænsende på Oldvejen.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet i august 2021. 

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

Kenneth/Rolf undersøger muligheden for et nyt mailsystem med bedre arkivering (min forening database) og implementerer det, hvis det er bedre anvendeligt end det nuværende.

Der oprettes en særskilt mailadresse i det nuværende system til kassereren så regninger, kontingent indbetalinger og andre regnskabsmæssige mails’ sendes direkte til ham.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering.

c. Generalforsamling.

Generalforsamling 2022 planlægges afholdt marts 2022.

Den videre planlægning foretages på næste bestyrelsesmøde.

d. Grønne områder.

Vedligehold af grønne områder er afsluttet for i år.

e. Snerydning.

Der er indgået aftale med ny entreprenør, som er startet på opgaven.

f. Skiltning.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje. 

Finn og Jens iværksætter indkøb og opsætning af ”legene børn” skilte. Forventet udgift 10.000 kr.

Opgaven udføres snarest.

g. Udvalget Grønne områder.

Første møde afholdt den 17/11-21.

Kenneth deltog som observatør.

Udvalget har udfærdiget en række forslag m.h.t. vedligehold af områderne, samt medlemmernes anvendelse af samme.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Udvalget har afholdt møde 5/12-21. Kenneth deltog som observatør.

Tina undersøger pris og placering af hjertestarter via udvalget og fremsender det til bestyrelsen.

Tina oplyste, at mulighed for tilskud fra fonde m.fl. er lukket for i år.

Bestyrelsen besluttede enstemmigt, at opsætning skal etableres nu for foreningens egne midler.

Projektet iværksættes når foranstående indstilling fra udvalget tilgår.

Udgiften bliver ca. 15.000 inkl. varmeskab.

Endvidere blev der drøftet et samarbejde med Oldhøjen m.h.t. placering af deres hjertestarter i forhold til vores, ordning med hjerteløbere m.v.

Udkørselsforhold ved Guldhalevej – Oldvejen drøftet, herunder opsætning af trafikspejl.  

Opsætning af trafikspejl vurderes nærmere i udvalget.

i. Event og børneudvalg.

Udvalget opstartes senere.

4.  Nye sager.

Formanden har efter at foreningens ordensreglement blev vedtaget på generalforsamlingen fulgt op på/talt med berørte grundejere angående parkering, oplægning af affald på fællesarealer m.v.

Formandens henstillinger var blevet fulgt.

Der udestår en henvendelse til en enkelt grundejer angående opstilling af en trampolin på fællesarealet, og en anden grundejer for at lægge foder ud til fugle på fællesarealet. (brød og gamle græskar)

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Intet

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Intet.

b. Kontingent.

Alle medlemmer har betalt det endelige kontingent på ekstra 500 kr. 

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er                              135.170,59 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.591,43 kr.

Vejfond Auroravej 20.                               48.908,36 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                              47.225,99 kr.

Forventede udgifter resten af 2021 på ca. 53.000 kr.

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Afholdes uge 5, nærmere tilgår.

Jens O. Christensen

Referent.

Mødereferat nr. 4/2021 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 28.10.21.

                                                                                                             28.10.21.                                                                                                                     

Deltagere: Kenneth Jetmar Rolf Rasmussen, Finn Mørkeby, Thomas Mogensen, Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående:

  • Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
  • Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen

Vores nye formand kontakter Svend m.h.p. overdragelse af sagen og opfølgning med Holbæk kommune, så overdragelsen af fælles arealer, veje og stier m.v. kan afsluttes.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

I forbindelse med Skagerakvejens forlængelse vil Oldvejen blive afspærret således kun fodgængere og cykler kan passere.

Der har været afholdt borgermøde ultimo august 2021.

Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet.

Der har været rettet henvendelse til Holbæk kommune angående midlertidige hastigheds begrænsende foranstaltninger, hvor der er kommet en tilbagemelding fra kommunen:

”Lukningen af Oldvejen bliver etableret straks efter Skagerakvejens forlængelse står færdig.

De midlertidige foranstaltninger, burde være færdigbehandlet af politiet, men det svar kan også have gemt sig i min proppede indbakke.

Eg forventer at jeg har fået gennemgået alle mine mails i løbet af weekenden.

Såfremt det er blevet godkendt, kan det etableres meget hurtigt derefter.

Beklager at mit svar endte med at komme et par timer for sent ift.. jeres møde.”

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Generalforsamlingen blev afholdt 12. oktober 2021. Der er udsendt referat, som er lagt på foreningens hjemmeside.

Generalforsamling 2022 planlægges afholdt marts 2022.

d. Grønne områder.

Formanden har indhentet tilbud fra firmaet Kruse bestående af:

  • Et tilbud der omfatter samme frekvens og pris på vedligehold, som det arbejde, der er udført i år. 
  • Et tilbud på reduceret vedligehold.

Begge tilbud sendes til udvalget for grønne områder som grundlag for det videre arbejde i udvalget.

e. Snerydning.

Der var indhentet 2 tilbud snerydning.

Bestyrelsen valgte prisbilligste og formanden kontakter entreprenøren for indgåelse af kontrakt.

Erstatningsansvar ved glatføre uheld, fald m.v. blev drøftet og hvorvidt Foreningens forsikring dækker skaderne.

Finn kontakter forsikringsselskabet med udgangspunkt i policen.

f. Skiltning.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje. 

Finn og Jens arbejder fortsat med opsætning ”legene børn” skilte. Forventet udgift 5-10.000 kr.

Opgaven udføres snarest.

Skiltning med knallertkørsel forbudt drøftet, idet der også bliver kørt med knallert på cykelstierne.

g. Udvalget Grønne områder.

Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.

Udvalget har fået tilgang af yderligere et medlem, Hans Bomholt Rasmussen, Blåhalevej 3.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.

i. Udvalget Event og børneudvalg.

Bestyrelsen drøftede og besluttede at nedsætte et udvalg med det formål at skabe arrangementer for foreningens medlemmer og aktiviteter for foreningens børn.

Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.

Bestyrelsen vil opfordre interesserede til at melde sig til udvalget.

4.  Nye sager.

Intet.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

Formanden vil fremover annoncere kommende bestyrelsesmøder i god tid med indkaldelse af forslag fra foreningens medlemmer.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Intet

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Finn foranlediger fremsendelse af nye erklæringer m.v. i forbindelse med formandsskiftet til banken. Dette er nødvendigt for at formanden har prokura til at betale regninger m.v.

b. Kontingent.

Der er udsendt opkrævning på kr. 500 pr. husstand/medlem, som besluttet på generalforsamlingen til dækning af budgettet for 2021.

37 af medlemmerne har betalt.

c. Kassebeholdning/indestående på konti.

Kassebeholdningen er                                 133.753,59 kr. (forventet udgift resten af 2020 på kr. 58.000 kr.

                                                                                        Excl. udgift til evt. vintervedligehold)

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej                    53.591,43 kr.

Vejfond Auroravej 20.                                  48.908,36 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                                 47.225,99 kr.

Regning fra FORS på Guldhalevej 6 vedrørende vejbelysning er tilbagekaldt.

8. eventuelt.

Drøftet på mødet, at ikke alle er på Facebook. Kommunikationen fortsætter på mail til medlemmerne.

9. Næste møde.

Afholdes i uge 49.

Jens O. Christensen

Referent.

Referat fra generalforsamlingen i grundejerforeningen Fælleden afholdt den 12.10.21.

Næstformanden Rolf Rasmussen bød velkommen og konstaterede, at Corona situationen var årsag til at generalforsamlingen ikke kunne afholdes i foråret 2021, og at året 2020 var afviklet delvist uden fysisk fremmøde til en generalforsamling.

1. Valg af dirigent.

Jørgen Jensen blev valgt som dirigent.

Han konstaterede lovligheden af generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.

Herefter gennemgik han dagsordenen for generalforsamlingen, hvor han foreslog, at punkt 4 indkomne forslag fra bestyrelsen vedr. vedligehold af grønne områder med budgetoplæg, blev fremlagt generalforsamlingen sammen med pkt. 5, litra 2 – 2.1 – 2.2. – 2.3. for at imødegå, at de samme emner blev debatteret 2 gange.

Forslaget godkendt.

Herefter blev der valgt et stemmeudvalg, som talte op, at der var 45 fremmødte, heraf 39 stemmeberigtigede.

Endvidere var der afgivet 2 fuldmagter.

2. Bestyrelsens beretning.

Formanden for bestyrelsen havde fremsendt sin skriftlige beretning for grundejerforeningens virksomhed i det forløbne år.

Beretningen blev taget til efterretning uden debat.

3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.

Kasseren Finn Mørkeby fremlagde regnskabet.

Spørgsmål angående budgeterede udgifter på 110.000 kr. på vedligehold og faktisk udgift 195.694 kr.?

Det er fremkommet ved at Holbæk kommune afholdt udgiften tidligere indtil overdragelse af de grønne områder, hvilket skete inden sæsonstart 2020, så vi fik udgiften for det meste af perioden 2020.

Budget på 110.000 kr. var lagt forud for generalforsamlingen 2019, hvor vi ikke kendte datoen for overdragelse.

Revisor John Nielsen redegjorde for aktivernes placering og tilgængelighed på baggrund af spørgsmål.

Herefter blev regnskabet godkendt. 

4 og 5. Indkomne forslag.

Forslag 1. Indkøb af hjertestarter.

Det blev tilkendegivet fra medlemmerne, at generalforsamlingen tiltrådte forslaget, udbygget med uddannelse af hjerteløber.

Følgende tilbød plads til opsætning af hjertestarter: Auroravej 5 og 13, Kejserkåbevej 9, og Guldhalevej 13.

Generalforsamlingen besluttede, at der indkøbes 1-2 hjertestartere evt. med tilskud fra fonde m.v.

Forslag 2 (samt 2.1 – 2.2. – 2.3.og bestyrelsens forslag vedr. budget 2021 med kontingentforhøjelse).

Tina Bohn fremlagde og motiverede forslagene.

Herefter var der en livlig debat med mange forslag til nedbringelse af udgifterne til vedligehold af grønne områder, samt hvad arealerne kan anvendes til, herunder legeplads og andre fritidsaktiviteter.

Andre medlemmer tilkendegav, at vedligeholdelsesniveauet var passende for at området var præsentabelt.

Ved Blåhalevej 8-18 er der fortsat udfordringer/manglende vedligehold af skråning ind mod parcellerne. Hvis foreningen vil betale bunddække, beplanter de berørte lodsejere selv arealet.

Generalforsamlingen besluttede enstemmigt, at der nedsættes en arbejdsgruppe med det formål at evaluere det hidtidige vedligeholdelsesniveau, fremtidig anvendelse, fælles arbejdsdage, biodiversitet m.v.

Arbejdsgruppen refererer til bestyrelsen og kommer med indstilling inden 1/3-22, som er det seneste for tegning af kontrakt. (nuværende entreprenør er opsagt)

Under samme punkt var medtaget kontingentforhøjelse på 500 kr. og budgetforslag for 2021 som blev vedtaget enstemmigt af generalforsamlingen.

Forslag 3. Skilte med legende børn.

Bestyrelsen har arbejdet med samme emne. 

Forslaget sendes i en arbejdsgruppe.

Generalforsamlingen tog det til efterretning.

Forslag 4. Ordensreglementet.

Hastighed på vejene i grundejerforeningen ændres fra 30 km/t til 20 km/t

Klargøring af campingvogn/parkering på vej ændres fra 24 timer til 48 timer.

Med ovenstående ændringer blev forslaget enstemmigt vedtaget.

Forslag 5. Projektudvalg

Det blev besluttet at nedsætte en arbejdsgruppe med reference til bestyrelsen.

Opgaverne for gruppen er sikkerhed på vores veje og stier, herunder fartdæmpende foranstaltninger, skiltning m.v. 

39 stemmer for, 2 imod forslaget.

Følgende har meldt sig til arbejdsgrupperne:

Fællesarealer/grønne områder m.v.:

Christian Gudiksen (K 11)

Nicolaj M. Bohn (K9)

Jesper Stokholm (A11)

Mogens Hansen (A5)

Veje/stier sikkerhed m.v.:

Tina Bohn (K9)

Charlotte Petersen (K12)

6. Valg til bestyrelsen.

På valg fra bestyrelsen var Svend Heinesen (ønskede ikke genvalg), Jens O. Christensen og Thomas Mogensen.

Endvidere opstillede Tina Bohn og Kenneth Jetmar

Ved skriftligt valg blev Kenneth Jetmar, Jens O. Christensen og Thomas Mogensen valgt til bestyrelsen.

7. Valg af suppleanter.

Tina Bohn og Svend Heinesen blev enstemmigt valgt.

8. Valg af revisor.

John Nielsen blev genvalgt.

9. Eventuelt.

Rolf takkede dirigent og revisor for deres arbejde og en tak til generalforsamlingen for fremmøde. Herefter afsluttede næstformanden generalforsamlingen.

Jens O. Christensen

Referent