Referat fra generalforsamlingen i grundejerforeningen Fælleden afholdt den 12.10.21.

Næstformanden Rolf Rasmussen bød velkommen og konstaterede, at Corona situationen var årsag til at generalforsamlingen ikke kunne afholdes i foråret 2021, og at året 2020 var afviklet delvist uden fysisk fremmøde til en generalforsamling.

1. Valg af dirigent.

Jørgen Jensen blev valgt som dirigent.

Han konstaterede lovligheden af generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.

Herefter gennemgik han dagsordenen for generalforsamlingen, hvor han foreslog, at punkt 4 indkomne forslag fra bestyrelsen vedr. vedligehold af grønne områder med budgetoplæg, blev fremlagt generalforsamlingen sammen med pkt. 5, litra 2 – 2.1 – 2.2. – 2.3. for at imødegå, at de samme emner blev debatteret 2 gange.

Forslaget godkendt.

Herefter blev der valgt et stemmeudvalg, som talte op, at der var 45 fremmødte, heraf 39 stemmeberigtigede.

Endvidere var der afgivet 2 fuldmagter.

2. Bestyrelsens beretning.

Formanden for bestyrelsen havde fremsendt sin skriftlige beretning for grundejerforeningens virksomhed i det forløbne år.

Beretningen blev taget til efterretning uden debat.

3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.

Kasseren Finn Mørkeby fremlagde regnskabet.

Spørgsmål angående budgeterede udgifter på 110.000 kr. på vedligehold og faktisk udgift 195.694 kr.?

Det er fremkommet ved at Holbæk kommune afholdt udgiften tidligere indtil overdragelse af de grønne områder, hvilket skete inden sæsonstart 2020, så vi fik udgiften for det meste af perioden 2020.

Budget på 110.000 kr. var lagt forud for generalforsamlingen 2019, hvor vi ikke kendte datoen for overdragelse.

Revisor John Nielsen redegjorde for aktivernes placering og tilgængelighed på baggrund af spørgsmål.

Herefter blev regnskabet godkendt. 

4 og 5. Indkomne forslag.

Forslag 1. Indkøb af hjertestarter.

Det blev tilkendegivet fra medlemmerne, at generalforsamlingen tiltrådte forslaget, udbygget med uddannelse af hjerteløber.

Følgende tilbød plads til opsætning af hjertestarter: Auroravej 5 og 13, Kejserkåbevej 9, og Guldhalevej 13.

Generalforsamlingen besluttede, at der indkøbes 1-2 hjertestartere evt. med tilskud fra fonde m.v.

Forslag 2 (samt 2.1 – 2.2. – 2.3.og bestyrelsens forslag vedr. budget 2021 med kontingentforhøjelse).

Tina Bohn fremlagde og motiverede forslagene.

Herefter var der en livlig debat med mange forslag til nedbringelse af udgifterne til vedligehold af grønne områder, samt hvad arealerne kan anvendes til, herunder legeplads og andre fritidsaktiviteter.

Andre medlemmer tilkendegav, at vedligeholdelsesniveauet var passende for at området var præsentabelt.

Ved Blåhalevej 8-18 er der fortsat udfordringer/manglende vedligehold af skråning ind mod parcellerne. Hvis foreningen vil betale bunddække, beplanter de berørte lodsejere selv arealet.

Generalforsamlingen besluttede enstemmigt, at der nedsættes en arbejdsgruppe med det formål at evaluere det hidtidige vedligeholdelsesniveau, fremtidig anvendelse, fælles arbejdsdage, biodiversitet m.v.

Arbejdsgruppen refererer til bestyrelsen og kommer med indstilling inden 1/3-22, som er det seneste for tegning af kontrakt. (nuværende entreprenør er opsagt)

Under samme punkt var medtaget kontingentforhøjelse på 500 kr. og budgetforslag for 2021 som blev vedtaget enstemmigt af generalforsamlingen.

Forslag 3. Skilte med legende børn.

Bestyrelsen har arbejdet med samme emne. 

Forslaget sendes i en arbejdsgruppe.

Generalforsamlingen tog det til efterretning.

Forslag 4. Ordensreglementet.

Hastighed på vejene i grundejerforeningen ændres fra 30 km/t til 20 km/t

Klargøring af campingvogn/parkering på vej ændres fra 24 timer til 48 timer.

Med ovenstående ændringer blev forslaget enstemmigt vedtaget.

Forslag 5. Projektudvalg

Det blev besluttet at nedsætte en arbejdsgruppe med reference til bestyrelsen.

Opgaverne for gruppen er sikkerhed på vores veje og stier, herunder fartdæmpende foranstaltninger, skiltning m.v. 

39 stemmer for, 2 imod forslaget.

Følgende har meldt sig til arbejdsgrupperne:

Fællesarealer/grønne områder m.v.:

Christian Gudiksen (K 11)

Nicolaj M. Bohn (K9)

Jesper Stokholm (A11)

Mogens Hansen (A5)

Veje/stier sikkerhed m.v.:

Tina Bohn (K9)

Charlotte Petersen (K12)

6. Valg til bestyrelsen.

På valg fra bestyrelsen var Svend Heinesen (ønskede ikke genvalg), Jens O. Christensen og Thomas Mogensen.

Endvidere opstillede Tina Bohn og Kenneth Jetmar

Ved skriftligt valg blev Kenneth Jetmar, Jens O. Christensen og Thomas Mogensen valgt til bestyrelsen.

7. Valg af suppleanter.

Tina Bohn og Svend Heinesen blev enstemmigt valgt.

8. Valg af revisor.

John Nielsen blev genvalgt.

9. Eventuelt.

Rolf takkede dirigent og revisor for deres arbejde og en tak til generalforsamlingen for fremmøde. Herefter afsluttede næstformanden generalforsamlingen.

Jens O. Christensen

Referent