28.10.21.
Deltagere: Kenneth Jetmar Rolf Rasmussen, Finn Mørkeby, Thomas Mogensen, Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)
1. Indledning ved formanden.
Formanden bød velkommen.
Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.
2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.
Referatet blev godkendt.
Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.
3. Verserende sager.
a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.
Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående:
- Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
- Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen
Vores nye formand kontakter Svend m.h.p. overdragelse af sagen og opfølgning med Holbæk kommune, så overdragelsen af fælles arealer, veje og stier m.v. kan afsluttes.
aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:
I forbindelse med Skagerakvejens forlængelse vil Oldvejen blive afspærret således kun fodgængere og cykler kan passere.
Der har været afholdt borgermøde ultimo august 2021.
Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet.
Der har været rettet henvendelse til Holbæk kommune angående midlertidige hastigheds begrænsende foranstaltninger, hvor der er kommet en tilbagemelding fra kommunen:
”Lukningen af Oldvejen bliver etableret straks efter Skagerakvejens forlængelse står færdig.
De midlertidige foranstaltninger, burde være færdigbehandlet af politiet, men det svar kan også have gemt sig i min proppede indbakke.
Eg forventer at jeg har fået gennemgået alle mine mails i løbet af weekenden.
Såfremt det er blevet godkendt, kan det etableres meget hurtigt derefter.
Beklager at mit svar endte med at komme et par timer for sent ift.. jeres møde.”
b. Hjemmeside og velkomstfolder.
Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/
Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk
c. Generalforsamling.
Generalforsamlingen blev afholdt 12. oktober 2021. Der er udsendt referat, som er lagt på foreningens hjemmeside.
Generalforsamling 2022 planlægges afholdt marts 2022.
d. Grønne områder.
Formanden har indhentet tilbud fra firmaet Kruse bestående af:
- Et tilbud der omfatter samme frekvens og pris på vedligehold, som det arbejde, der er udført i år.
- Et tilbud på reduceret vedligehold.
Begge tilbud sendes til udvalget for grønne områder som grundlag for det videre arbejde i udvalget.
e. Snerydning.
Der var indhentet 2 tilbud snerydning.
Bestyrelsen valgte prisbilligste og formanden kontakter entreprenøren for indgåelse af kontrakt.
Erstatningsansvar ved glatføre uheld, fald m.v. blev drøftet og hvorvidt Foreningens forsikring dækker skaderne.
Finn kontakter forsikringsselskabet med udgangspunkt i policen.
f. Skiltning.
Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje.
Finn og Jens arbejder fortsat med opsætning ”legene børn” skilte. Forventet udgift 5-10.000 kr.
Opgaven udføres snarest.
Skiltning med knallertkørsel forbudt drøftet, idet der også bliver kørt med knallert på cykelstierne.
g. Udvalget Grønne områder.
Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.
Udvalget har fået tilgang af yderligere et medlem, Hans Bomholt Rasmussen, Blåhalevej 3.
h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.
Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.
i. Udvalget Event og børneudvalg.
Bestyrelsen drøftede og besluttede at nedsætte et udvalg med det formål at skabe arrangementer for foreningens medlemmer og aktiviteter for foreningens børn.
Kenneth foranlediger opstart af udvalget og udarbejdelse af kommissorium.
Bestyrelsen vil opfordre interesserede til at melde sig til udvalget.
4. Nye sager.
Intet.
5. Indkomne emner fra medlemmer.
Intet.
Formanden vil fremover annoncere kommende bestyrelsesmøder i god tid med indkaldelse af forslag fra foreningens medlemmer.
6. Indkomne emner fra bestyrelsen.
7. Regnskab.
a. Kontoplan.
Finn foranlediger fremsendelse af nye erklæringer m.v. i forbindelse med formandsskiftet til banken. Dette er nødvendigt for at formanden har prokura til at betale regninger m.v.
b. Kontingent.
37 af medlemmerne har betalt.
c. Kassebeholdning/indestående på konti.
Kassebeholdningen er 133.753,59 kr. (forventet udgift resten af 2020 på kr. 58.000 kr.
Excl. udgift til evt. vintervedligehold)
Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej 53.591,43 kr.
Vejfond Auroravej 20. 48.908,36 kr.
Vejfond Kejserkåbevej 47.225,99 kr.
Regning fra FORS på Guldhalevej 6 vedrørende vejbelysning er tilbagekaldt.
8. eventuelt.
Drøftet på mødet, at ikke alle er på Facebook. Kommunikationen fortsætter på mail til medlemmerne.
9. Næste møde.
Afholdes i uge 49.
Jens O. Christensen
Referent.