Mødereferat nr. 4 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 03.05.22.

                                                                                                                                   Deltagere:  Kenneth Jetmar, Rolf Rasmussen, Thomas Mogensen, Tina Bohn, Svend Heinesen og Jens O. Christensen. (referent).

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig: Kenneth Jetmar formand, Rolf Rasmussen næstformand, Tina Bohn kasserer, Thomas Mogensen og Jens O. Christensen medlemmer.

Dagsorden for bestyrelsesmødet var udsendt forud for mødet. Agendaen var primært forberedelse af de resterende punkter til at få afsluttet generalforsamlingen fra den 29. marts 2022.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Borgmesteren har svaret tilbage, og har taget imod invitationen. Der er ikke meldt en dato ud, men hun har tilkendegivet, at det bliver engang i efteråret.

Endvidere har hun lovet, at administrationen vil prioritere vores sag.

Formanden har afholdt et møde med Holbæk kommune, hvor fejl og mangler er oplistet forud for overdragelsen af fællesarealerne, herunder veje og stier.

Vedlagt som bilag.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører fortsat, uagtet der har været en sparerunde i kommunen, men er forsinket grundet VVM-undersøgelser. Udbud/licitation forventes afholdt juni 2022.

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Oplægget for afholdelse af generalforsamlingen var søndag den 29. maj.

Efter drøftelse i bestyrelsen undersøger Tina muligheden for en hverdag, hvor varslet for indkaldelse overholdes.

Tid og sted tilgår.

Punkter der mangler på fortsættelsen af generalforsamlingen:

pkt. 4/5 Resterende forslag

pkt. 7, valg af suppleanter

pkt. 8, valg af revisor

pkt. 9 eventuelt, hvor bestyrelsen orienterer om den opsatte hjertestarter og hvad fællesarealerne kan bruges til.

Det blev endvidere besluttet at bruge en ekstern dirigent, hvis muligt, til afvikling af den resterende del af generalforsamlingen.

d. Grønne områder.

Der er indgået kontrakt på vedligeholdelse af de grønne områder.

Der er foretaget en regulering indenfor budgettet for de grønne områder, således at frekvensen er sat ned for vedligehold af bede i samråd med entreprenøren. Bedene er groet mere til, så behovet ikke er det samme som ved opstart.

Ovenstående har afstedkommet flere bemærkninger fra medlemmer samt arbejdsgruppen, ligesom det blev drøftet i bestyrelsen.

e. Snerydning.

Det blev besluttet, at Kenneth kontakter vores nuværende entreprenør og tegner kontrakt for den kommende sæson.

f. Skiltning.

Opsætning/placering af skilte med legende børn m.v. har været forelagt Holbæk kommune i forbindelse med gennemgangen med fejl og mangler.

Kommunen vender tilbage med en plan for opsætningen, idet nogle af skiltene ikke opfylder kravene for opsætning/placering m.v.

g. Udvalget Grønne områder.

De resterende punkter fra udvalget kommer med i indkaldelsen til generalforsamlingen.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Der er opsat hjertestarter på adressen Auroravej 13.

Forslaget fra Finn Mørkeby som vedtaget på generalforsamlingen angående forbedring af udsyn ved udkørsel fra Guldhalevej skal vurderes i forhold til omfang af arbejdet.

Jens kontakter indledningsvis Finn.

i. Event og børneudvalg.

Intet.

j. Ordensreglement.

Parkering på vej drøftet igen.

4.  Nye sager.

Fra Guldhalevej 5 til krydsfelt på Oldvejen er der foretaget en nedgravning af elkabel. I forbindelse med gravearbejdet vil det ikke give begrænsninger i udkørsel fra Guldhalevej og Kejserkåbevej.

Genopretning efter gravearbejde er mangelfuldt på fortovsarealet ved Guldhalevej.

Holbæk Kommune er informeret og følger op på sagen.

Støjvolden ud mod Munkholmvej er genetableret efter gravearbejde.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

KKV 13 har forespurgt, om fællesarealerne kan bruges til afholdelse af private festligheder.

Bestyrelsen er enige om, at man kan bruge fællesarealet til private arrangementer, men følg ordensreglementet, herunder at orientere naboer, og brug arealet ud for egen matrikel.

Opstilling af borde/bænke bør begrænses til tiden omkring arrangementet ( 48 timer før og efter).

Punktet tages med på generalforsamlingen.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Intet.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Implementering af det nye regnskabssystem ”Min ejerforening” er i gang.

Det nuværende system ”Dinero” udgår med udgang af året.

Der kan ikke opnås refusion for 2022.

Mangler fortsat at Tina kan arbejde i systemet, men overdragelse pågår fortsat.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering

b. Kontingent.

Vil blive fastsat af generalforsamlingen afhængig af det valgte budget.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er pr.  28.03.22.         73.328,10 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.377,16 kr.

Vejfond Auroravej 20.                               48.714,92 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                              47.039,21 kr.

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Berammes efter generalforsamlingen

Jens O. Christensen

Referent.

EmneHandling
  Fuld areal opmåling skal laves inden overdragelse  Udføres af Erik Hamann
  Det fredede dige – Hvem ejer hvad, og hvordan skal vi, som GF, forholde os til evt. vedligeholdelse og fredningen.  Udføres af Erik Hamann
  Ulovlig skiltning rettes op.  Vej og Park vejleder og udfører (der skal vel formelt søges om tilladelse)  
  Bule i asfalt på cykelsti  Udbedres af Holbæk Kommune
  Grundvand udfordringer fra Fælleden undersøges for løsning  Holbæk Kommune
    Vand på vendeplads og fortove på AuroravejUdbedring foretages af Holbæk Kommune, måske forbindelse til grundvands-udfordringen.  
  Vand på Auroravej – Lunke ved cykelsti udbedres  Holbæk Kommune
  Udbedring af fortov på Blåhalevej  Sagen forfølges hos Gravetilladelser, Holbæk Kommune  
  Lokalplan – Kommunen har ikke handle/etableringspligt.  GF beslutter om vi vil acceptere eller forfølge de oprindelige planer.

Møde d. 28, april 2022

Deltagere:     Lars Brandt Christiansen, Holbæk Kommune

Kenneth Jetmar, GF Fælleden