Næstformanden Rolf Rasmussen bød velkommen, hvor han beklagede, at mødestedet for afholdelse af generalforsamlingen var flyttet med kort varsel, samt at han ved udsendelse af mail angående dette, havde sat en forkert mødedato på. Dette blev rettet på en efterfølgende mail.
1. Valg af dirigent.
Jørgen Jensen blev valgt som dirigent.
Han konstaterede lovligheden af generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.
Herefter gennemgik han dagsordenen for generalforsamlingen, hvor han foreslog, at punkt 4 indkomne forslag fra bestyrelsen vedr. vedligehold af grønne områder med budgetoplæg, blev fremlagt generalforsamlingen sammen med pkt. 5, for at imødegå, at de samme emner blev debatteret 2 gange, samt at få sammenhæng mellem de fremsendte forslag og budget.
Forslaget godkendt.
Dirigenten talte op, at der var 42 fremmødte, heraf 30 stemmeberigtigede.
Endvidere var der afgivet 6 fuldmagter.
2. Bestyrelsens beretning.
Formanden for bestyrelsen havde fremsendt sin skriftlige beretning for grundejerforeningens virksomhed i det forløbne år.
Der blev stillet følgende afklarende spørgsmål til beretningen:
- Hvad omhandler overdragelsen af fællesarealer fra Holbæk Kommune til Grundejerforeningen?
Arealet skal overdrages og tilskødes grundejerforeningen, men der er mangler ved arealet, bl.a. dårligt asfaltarbejde, som skal udbedres inden overdragelsen.
Holbæk Kommune har været meget langsomme i sagsbehandlingen, så det er en sag, der har verseret i 5-6 år. Borgmesteren er tilskrevet om deltagelse i et møde på området, hvilket hun har givet tilsagn om. Der er ikke aftalt et tidspunkt for mødet.
- Er der noget nyt om trafikdæmpende foranstaltninger på Oldvejen?
Intet nyt.
- Der er opsat skilte på cykelstierne, hvoraf fremgår at der ikke saltes. Bør de nedtages, nu hvor der bliver saltet?
Der er ikke planer om at nedtage skiltene, men det tages med til bestyrelsen.
Beretningen blev herefter taget til efterretning uden nogen indsigelser.
Beretningen er lagt på grundejerforeningens hjemmeside.
3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.
Kasseren Finn Mørkeby fremlagde regnskabet.
Han uddybede posteringerne omkring aktiver og passiver.
Herefter blev regnskabet godkendt.
Beretningen er lagt på grundejerforeningens hjemmeside.
4 og 5. Indkomne forslag.
Forslag 1.
- På vegne af beboere på Blå-/Guldhalevej stilles der herved forslag om at få fjernet jord på volden ved udkørsel fra Guldhalevej til Oldvejen for at forbedre udsyn mod Munkholmvej.
Finn redegjorde for forslaget, herunder at kommune og politi var kontaktet uden at det havde givet resultat.
Generalforsamlingen debatterede forslaget, hvorefter det blev sendt til afstemning:
Forslaget blev vedtaget med 23 stemmer.
Forslag 2.
- Vi er voldsomt plaget af 4-5 katte, som bruger vores matrikel som kattebakke. De strinter op af vores bryggersdør og kælderdør, så vores kælderskakt stinker af kattepis. Jeg ønsker, at vi som grundejerforening tager stilling til, om der ikke kan stilles krav til katteejere, at de overholder love og regler på lige vilkår med hundeejere mht. at de løber rundt og ødelægger andres ejendom. Hold jeres katte inde på jeres egen matrikel i en lukket kattegård eller indenfor.
Generalforsamlingen debatterede forslaget.
Formanden redegjorde for lovgivningen på området, specifikt at forholdet er omfattet af lov mark og vej fred.
Forslag 3.
- Er det muligt at vi laver et mødested for alle vores børn på det grønne område mellem Auroravej og Kejserkåbevej, så vi kan få et godt og stærkt fællesskab, som foreningens børn og unge kan bruge som fælles mødested og hvor vi forældre også kan komme og lege med/mødes med andre forældre. Vi kunne måske starte med et par bord og bænkesæt, to mål til fodbold etc.
Generalforsamlingen debatterede kort forslaget, herunder at området mellem Kejserkåbevej og Auroravej var et godt sted.
Forslag 4.
Arbejdsgruppen fremlagde og gennemgik deres forslag. (Vedligeholdelsesplan)
Af det fremsendte materiale til foreningens medlemmer fremgår de ændringer i vedligehold og besparelser der opnås, sammenholdt med det nuværende vedligeholdelsesniveau.
Herefter var der en livlig debat med mange forslag til nedbringelse af udgifterne til vedligehold af grønne områder, samt hvad arealerne kan anvendes til, herunder legeplads og andre fritidsaktiviteter.
Andre medlemmer tilkendegav, at vedligeholdelsesniveauet var passende for at området var præsentabelt, og at der ikke blev en større afdrift m.h.t. ukrudt fra fællesarealerne.
16 medlemmer stemte for.
20 medlemmer stemte imod.
Forslaget blev ikke vedtaget.
Herefter blev der stemt om forslaget fra arbejdsgruppen vedrørende vedligeholdelse af fællesarealerne med et ændret vedligehold og til en lavere pris end det nuværende.
24 medlemmer stemte for.
4 medlemmer stemte imod.
Forslaget blev vedtaget.
( Klokken var nu 2230, og udlejer af lokalet tilkendegav, at grundejerforeningen kun havde rådighed over lokalet til kl. 2200. hvorefter dirigenten og formanden besluttede at foretage valg til bestyrelsen som sidste punkt, og at resterende del af dagsordenen tages på et nyt møde/generalforsamling.)
6. Valg til bestyrelsen.
På valg var Finn Mørkeby, der ikke ønskede genvalg.
Tina Bohn blev valgt uden modkandidat.
På valg var Rolf Rasmussen, der ønskede genvalg.
Ingen modkandidater, hvorefter han blev valgt.
Afslutning.
Formanden takkede for det store fremmøde og dirigentens arbejde.
Jens O. Christensen
Referent