Mødereferat nr. 2 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 05.03.22.

                                                                                                                                   05.03.22.

Deltagere:  Kenneth Jetmar, Finn Mørkeby, Thomas Mogensen, Svend Heinesen, Tina Bohn, og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

Fremover vil formanden tilstræbe at tilsende bestyrelsen dagsorden/emner til bestyrelsesmødet forud for afholdelsen, så der spares tid på mødet m.h.t. præsentation.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Formanden har tilskrevet kommunaldirektør Rasmus Bjerregaard, direktør Erik Kjærgaard Andersen og borgmesteren, samt udvalgsformændene Lars Quist og Karen Thestrup med beskrivelse af den langsomme sagsbehandling, hvor overdragelse af fællesarealer, stier og veje nu har verseret i over 5 år.

De tilskrevne ved kommunen er endvidere inviteret til et møde med bestyrelsen for besigtigelse af området.

Formanden mangler at afklare med Holbæk kommune nedenstående punkter, men uagtet kommunen er tilskrevet, er der ikke sket mere i sagen.

  • Asfaltarbejde ved cykelsti på Auroravej er udført med tilbagefald, så der forsat står regnvand.
  • Asfaltarbejde ved brønd på cykelsti. Ved udførelsen af arbejdet med at ”skyde” rør under cykelstien er der opstået en forhøjning i asfalten, som udgør en svaghed i belægningen
  • Midlertidige hastighedsbegrænsende på Oldvejen.

aa. Status lukning af Oldvejen fra Holbæk kommune:

Projektet kører efter den udsendte tidsplan som blev fremlagt på borgermødet i august 2021. 

b. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

c. Generalforsamling.

Generalforsamling afholdes tirsdag den 29. marts 2022 kl. 2000 i borgerhuset på Bjergmarksskolen.

Kenneth/Rolf sender indkaldelse til generalforsamlingen i henhold til vedtægterne.

d. Grønne områder.

Afventer generalforsamlingens beslutning om vedligeholdelsesgrad.

e. Snerydning.

Kenneth undersøger om mængden af salt kan reguleres ned.

f. Skiltning.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje. 

Der er opsat skilte udvisende legende børn (20 km/t) ved indkørslerne til foreningens veje.

Skiltet ved Auroravej har været udsat for graffiti. 

Vi har ekstra skilt, så vi kan skifte det.

g. Udvalget Grønne områder.

Udvalget indstiller et forslag til behandling på generalforsamlingen som indeholder en reduceret udgift på vedligehold af grønne områder m.v.

Forslaget er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 152.412)

Udvalget vil præsentere forslaget på generalforsamlingen.

Sideordnet fremlægges på generalforsamlingen forslag om uændret vedligehold, som ligeledes er prisansat og vil fremgå af budget 2022. (kr. 195.375)

Endvidere har udvalget udarbejdet et forslag med forbedringer på fællesarealerne m.h.t. anvendelse, placering af borde/bænke m.v., som også fremlægges på generalforsamlingen.

h. Udvalget Trygheds- og trafikudvalget.

Tina oplyste, at der er indgået aftale med Auroravej 13, at den indkøbte hjertestarter installeres her.

Tina og Kenneth aftaler nærmere med ejer om placering på adressen og evt. udgift forbundet hermed til el.

Forventet opsætning inden generalforsamlingen.

Der er intet nyt vedrørende trafikdæmpende foranstaltninger på Oldvejen.

i. Event og børneudvalg.

Udvalget har afholdt fastelavn med tøndeslagning, hvor der deltog ca. 30 børn med forældre.

j. Ordensreglement.

Formanden har efter at foreningens ordensreglement blev vedtaget på generalforsamlingen fulgt op på/talt med berørte grundejere angående parkering, oplægning af affald på fællesarealer m.v.

Formandens henstillinger var blevet fulgt.

Der udestår en henvendelse til en enkelt grundejer angående opstilling af en trampolin på fællesarealet.

Trailerparkering på vejene blev drøftet. 

4.  Nye sager.

En planlagt opgravning ved Guldhalevej 16 med indlæggelse af fibernet er aflyst, idet der var trukket rør til etableringen.

Fra Guldhalevej 5 til krydsfelt på Oldvejen er der fortsat planlagt en nedgravning af elkabel. I forbindelse med gravearbejdet vil det ikke give begrænsninger i udkørsel fra Guldhalevej og Kejserkåbevej.

Holbæk kommune er kontaktet for genetablering af støjvolden ud mod Munkholmvej efter gravearbejde.

Kommunen har skrevet tilbage, at entreprenøren vil blive kontaktet for at foretage udbedring.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Formanden oplyste, at Finn ikke genopstiller til bestyrelsen ved næste generalforsamling.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Implementering af det nye regnskabssystem ”Min ejerforening” er i gang. Finn og Kenneth er på opgaven.

Det nuværende system ”Dinero” udgår.

GDRP/persondataforordningen og foreningens behandling af samme skal sendes ud til foreningens medlemmer.

Kenneth følger op på denne orientering

b. Kontingent.

Vil blive fastsat af generalforsamlingen afhængig af det valgte budget.

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er pr.                           95.858,29 kr.

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               53.487,80 kr. 

Vejfond Auroravej 20.                               48.815,90 kr. 

Vejfond Kejserkåbevej                              47.136,71 kr. 

8. eventuelt.

Intet.

9. Næste møde.

Afholdes hos Tina på Kejserkåbevej 9 den 28. marts 2022 kl. 2000.

Jens O. Christensen

Referent.