Tilstedeværende: Nicolaj Bohn, Visti Danielsen, Knud Hansen, Gunnar Borregaard, Karin Rodian
Dagsorden
Valg af referent
Opfølgning på punkter fra sidste gang:
Opfølgning på overdragelse
– Visti og Nicolaj giver update
Opfølgning på
– regnskab
– min forening
– arbejdsdag
– arbejdsopgaver
– opfølgning på vedtægter (tjekke om de trænger til opfriskning)
– herunder vedligeholdelsespligt af fortov?
Punkter fra medlemmer
Identificering af opgaver til næste periode
Planlæg opfølgningsmøde
Eventuelt
Opfølgning på overdragelse:
– Visti og Nicolaj giver update
Systemadgang
Vi har fået overdraget forskellige elektroniske dialoger med kommunen + adgang til systemet.
Men mangler stadig fysiske papirer – hvis der er?
Kontrakter
Vi har fået 2022 kontrakttilbudet med Kruse om vedligehold af de grønne områder.
Saltning rydning er andet firma – Jørgen Christensen – men ingen tilgængelig kontrakt.
Områdeoverdragelse
Vi har ikke fået overdraget området fra kommunen endnu, – det gør det så umuligt at fjerne jord ved Guldhalevej! – indtil videre må udsynet klares ved ded, at Knud sørger for at græsset/ukrudtet ikke vokser sig alt for højt!
Kun et lille stykke jord ved Guldhalevej er overdraget.
Mht. grøn vedligehold og saltning/rydning vil det være en idé med længerevarende plan – undersøg evt samarbejde med de 3 nabogrundejerforeninger.
Opfølgning på:
– regnskab
Se saldoballance 04-09-22.pdf & fælleden spks sj. 04-09-22.pdf
Der er indtil betalt ca. 70.000 af 152.000 til grønt vedligehold
– min forening
Visti fortsætter arbejdet med regnskabsprogram – Nicolaj og Visti sætter sig ind ”min ejerforening” – vær opmærksom på hvornår det gamle program skal opsiges.
Vi skal have opdelt foreningens regnskab fra de 3 vejfonde. Vejfondene skal køre på en 20-årig plan. Men Visti får lavet en kvalificeret forudsigelse af forventet levetid.
Se mere om vejfond & fortove senere
– Arbejdsdag
Skal vi have arbejdsdage?
Skal vi selv vedligeholde vore bærbede, dvs. buskene mellem Guldhalevej og Auroravej og buskene langs skolestien?
Knud laver plan for arbejdsdage
Men første grundlæggende rensning engang i godt vejr i april + opfølgning.
Skal begyndelsen og enden af Auroravej med?
– arbejdsopgaver
– opfølgning på vedtægter (tjekke om de trænger til opfriskning)
Er der overensstemmelse mellem vore vedtægter og lokalplanen – læs og check kommunale regler (lokalplan) og egne regler. Simplificere – fjerne misforhold – vore vedtægter skal understøtte det gode naboskab frem for at skabe splid!
– herunder vedligeholdelsespligt af fortov?
Undersøg i forhold til kommunale reglerHvordan forholder det sig med vedligehold af fortove (ikke renholdelse!), hvem skal vedligeholde – skal afklares! – Og hvor hører stierne til ift. vejfondene?
Punkter fra medlemmer
–
Identificering af opgaver til næste periode
Visti :
Opsigelse af dinero
Opstart af ”min ejerforening” sammen med Nicolaj
Finde forsikringer – policer, ansvarsforsikring, bestyrelsesansvarsforsikring – og ajourføre næste gang
Vejfond vedligeholdelsesplan – udskille fra kontoplan
Nicolaj
Snerydning – hvad gør vi – ny aftale?
Opfølgning på dialig med kommune
Vedtægter
Digital signatur
Knud
Arbejdsdage – organisering – plan
Knud og Nicolaj
Rette hjemmeside
Gunnar
Kontakt med kommunen om overdragelse – – udkørsel, grundvand for enden af Auroravej + sti på tværs,
Vedtægter – lokalplan – Visti Nicolaj Gunnar
Input til dialogmøde med borgmesteren – Alle
Planlæg opfølgningsmøde
Bestyrelsesmøde 27.09.2022 kl. 1900 hos Gunnar
Eventuelt
Hjertestarter – skal have en fast aftale med Mikkel – koster 150 kWh pr år – ca 750-1000 kr
Karin tager kontakt
Skal desuden have nye elektroder hvert anden-tredje år á 500 til 2000 kr
Borgmestermøde 25.10 kl 10:30