Bestyrelsesmøde torsdag 05-09-2022 kl. 19

Tilstedeværende: Nicolaj Bohn, Visti Danielsen, Knud Hansen, Gunnar Borregaard, Karin Rodian

Dagsorden

Valg af referent

Opfølgning på punkter fra sidste gang:
Opfølgning på overdragelse
– Visti og Nicolaj giver update
Opfølgning på
– regnskab
– min forening
– arbejdsdag
– arbejdsopgaver
– opfølgning på vedtægter (tjekke om de trænger til opfriskning)
– herunder vedligeholdelsespligt af fortov?
Punkter fra medlemmer
Identificering af opgaver til næste periode
Planlæg opfølgningsmøde
Eventuelt

Opfølgning på overdragelse:

– Visti og Nicolaj giver update

Systemadgang

Vi har fået overdraget forskellige elektroniske dialoger med kommunen + adgang til systemet.

Men mangler stadig fysiske papirer – hvis der er?

Kontrakter

Vi har fået 2022 kontrakttilbudet med Kruse om vedligehold af de grønne områder.

Saltning rydning er andet firma – Jørgen Christensen – men ingen tilgængelig kontrakt.

Områdeoverdragelse

Vi har ikke fået overdraget området fra kommunen endnu, – det gør det så umuligt at fjerne jord ved Guldhalevej!   – indtil videre må udsynet klares ved ded, at Knud sørger for at græsset/ukrudtet ikke vokser sig alt for højt!

Kun et lille stykke jord ved Guldhalevej er overdraget.

Mht. grøn vedligehold og saltning/rydning vil det være en idé med længerevarende plan – undersøg evt samarbejde med de 3 nabogrundejerforeninger.

Opfølgning på:
– regnskab
Se saldoballance 04-09-22.pdf & fælleden spks sj. 04-09-22.pdf

Der er indtil betalt ca. 70.000 af 152.000 til grønt vedligehold

– min forening
Visti fortsætter arbejdet med regnskabsprogram – Nicolaj og Visti sætter sig ind ”min ejerforening” – vær opmærksom på hvornår det gamle program skal opsiges.

Vi skal have opdelt foreningens regnskab fra de 3 vejfonde. Vejfondene skal køre på en 20-årig plan. Men Visti får lavet en kvalificeret forudsigelse af forventet levetid.

Se mere om vejfond & fortove senere

– Arbejdsdag

Skal vi have arbejdsdage?

Skal vi selv vedligeholde vore bærbede, dvs. buskene mellem Guldhalevej og Auroravej og buskene langs skolestien?

Knud laver plan for arbejdsdage

Men første grundlæggende rensning engang i godt vejr i april + opfølgning.

Skal begyndelsen og enden af Auroravej med?

– arbejdsopgaver
 – opfølgning på vedtægter
(tjekke om de trænger til opfriskning)

Er der overensstemmelse mellem vore vedtægter og lokalplanen – læs og check kommunale regler (lokalplan) og egne regler. Simplificere – fjerne misforhold –  vore vedtægter skal understøtte det gode naboskab frem for at skabe splid!

– herunder vedligeholdelsespligt af fortov?

Undersøg i forhold til kommunale reglerHvordan forholder det sig med vedligehold af fortove (ikke renholdelse!), hvem skal vedligeholde – skal afklares! – Og hvor hører stierne til ift. vejfondene?

Punkter fra medlemmer


Identificering af opgaver til næste periode

Visti :

Opsigelse af dinero

Opstart af ”min ejerforening” sammen med Nicolaj

Finde forsikringer – policer, ansvarsforsikring, bestyrelsesansvarsforsikring – og ajourføre næste gang

Vejfond vedligeholdelsesplan – udskille fra kontoplan

Nicolaj

Snerydning – hvad gør vi – ny aftale?

Opfølgning på dialig med kommune

Vedtægter

Digital signatur

Knud

Arbejdsdage – organisering – plan

Knud og Nicolaj

Rette hjemmeside

Gunnar

Kontakt med kommunen om overdragelse – – udkørsel, grundvand for enden af Auroravej + sti på tværs,

Vedtægter – lokalplan – Visti Nicolaj Gunnar

Input til dialogmøde med borgmesteren – Alle



Planlæg opfølgningsmøde

Bestyrelsesmøde 27.09.2022 kl. 1900 hos Gunnar

Eventuelt

Hjertestarter – skal have en fast aftale med Mikkel – koster 150 kWh pr år – ca 750-1000 kr

Karin tager kontakt

Skal desuden have nye elektroder hvert anden-tredje år á 500 til 2000 kr

Borgmestermøde 25.10 kl 10:30