Mødereferat nr. 5/2020 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 29.10.2020

                                                                                                             29.10.2020                                                                                                                 

Mødereferat nr. 5/2020 fra Grundejerforeningen Fælleden afholdt den 29.10.2020

Deltagere: Svend Heinesen, Rolf Rasmussen, Finn Mørkeby, Thomas Mogensen, Kenneth Steffensen, Pia Nielsen og Jens O. Christensen. (referent)

1. Indledning ved formanden.

Formanden bød velkommen.

Mødet ville blive afholdt efter den faste dagsorden for bestyrelsesmøderne.

2. Opfølgning fra sidste møde med godkendelse af referat.

Referatet blev godkendt.

Opfølgning er indsat under de enkelte punkter på dagsordenen.

3. Verserende sager.

a. Afleveringsforretning af veje, grønne områder m.v. fra Holbæk kommune.

Formanden og Finn har afholdt det planlagte møde i juli med Holbæk Kommune v/Erik Knudsen, Jan Søndergaard og Erik Hamann. Sidstnævnte var med for første gang, og han har til opgave at udfærdige skøde/overdragelsesdokument, når overdragelsen til GF har fundet sted.

Grundlaget for mødet med HK var GF mangelliste på 17 punkter. 

Mangellisten med status er fordelt til bestyrelsen,

Der er mange uafklarede punkter, så en endelig status til referat vil foreligge, når listen er godkendt af begge parter.  (HK og GF)

Vedr. afsætning af skel, skal der justeres på området ved stien op mod Munkholmvej, hvor stien ”knækker”. Efter kortmaterialet er den del af stien beliggende på GF fællesområde.

Formanden følger op på forholdet overfor HK m.h.p. at få vejen reguleret ind på HK område.

Ved gennemgang med HK skal der følges op på det udførte asfaltarbejde hvor der er nogle lunker, hvor overfladevandet ikke løber i kloak.

Skader på vej i.f.m. aflæsning af byggematerialer m.v. skal dækkes af skadevolder, hvis han er kendt. Alternativt på sigt vejfonden for vejen.

b. Afleveringsforretning med Reklo (Blåhalevej – Guldhalevej)

Reklo v/ Morten har udskiftet brønddæksel ud for Guldhalevej 5-7. Reparationsarbejde med asfalt omkring dækslet udført.

c. Hjemmeside og velkomstfolder.

Hjemmesiden er oprettet under http//foreningen-faelleden.dk/

Mailadresse: Post@foreningen-faelleden.dk

Thomas sørger for at nye medlemmer får velkomstfolderen sammen med en flaske vin. 

Samtidig følger han op på, at vi har deres mailadresse.

d. Generalforsamling.

Med forbehold for Corona situationen afholdes der generalforsamling i marts 2021

e. Grønne områder.

Svend, Finn og Jens har holdt et evalueringsmøde med Grøn vækst den 13. oktober 2020, hvor arbejdsplanen for 2020 blev gennemgået. Grøn vækst er bagud i forhold til planen, men det bliver rettet op i år, dog bliver voldene kun slået 3 gange.

Kontrakten er opsagt og der fremsendes et nyt tilbud med de ændringer, der fremkom på mødet

  • Der slås en bræmme på skråning bag Auroravej 2-4.
  • Sti ved Auroravej 3 – 5 buskryddes.
  • Der slås en bræmme bag Auroravej 14 – 16.
  • Der slås en bræmme ved fælledgræs Auroravej – Kejserkåbevej.

Desuden fremsendes tilbud på beplantning med cotaneasta på skråningen ud for Blåhalevej 8 – 18.

Rolf indhenter tilbud på vedligehold af grønne områder for 2021, samt tilbud på vintervedligehold 2020-2021.

Kenneth indhenter tilbud på vedligehold af grønne områder for 2021, samt tilbud på vintervedligehold 2020-2021.

f. Snerydning.

Jens indhenter tilbud på vintervedligehold 2020-2021 hos BS Landskab, som havde kontrakten sidste år.

4.  Nye sager.

Intet.

5. Indkomne emner fra medlemmer.

Intet.

6. Indkomne emner fra bestyrelsen.

Der køres fortsat med høj hastighed på GF-veje. Forskellige muligheder drøftet.

Det blev besluttet, at der opsættes ”oplysningstavle” med hastigheds nedsættelse.

Finn og Jens arbejder videre med sagen.

7. Regnskab.

a. Kontoplan.

Foreningen er overgået til et nyt regnskabssystem pr. 1. januar 2020.

Systemet ”Dinero” erstatter det nuværende Navision.

Det fungerer meget tilfredsstillende.

b. Kontingent.

Alle i foreningen har betalt kontingent for 2020. 

c. Kassebeholdning.

Kassebeholdningen er                              185.519,40 kr. (pr. 01/10 -20)

Vejfond Blåhalevej/Guldhalevej               37.422,60 kr.

Vejfond Auroravej 20.                              34.680,90 kr.

Vejfond Kejserkåbevej                              33.490,32 kr.

8. eventuelt.

Et grundejermedlem vil/har modtaget naboklager over ulemper ved hundehold, herunder støjende adfærd.

Forholdet fortsætter bilateralt mellem klagerne og hundeejeren.

Der kan komme på tale, at klagerne foretager politianmeldelse i medfør af hundeloven.

Farvevalg på træværk ved rækkehusene drøftet på sidste møde. Pia har undersøgt emnet og der foreligger ikke nogen begrænsninger.

Der bliver forsat parkeret/henstillet trailere og campingvogne i strid med lokalplanens bestemmelserne. Formanden skriver til de berørte.

Kenneth er 1. suppleant og Pia er 2. suppleant.

9. Næste møde.

Næste møde afholdes hos Pia.

Jens O. Christensen

Referent.