Tilstedeværende
Nicolaj, Svend, Visti, Knud, Karin & Gunnar (ref)
Dagsorden
Generalforsamling
Vedtægter
Overdragelse fra kommunen
Vores forening (regnskabsprogram)
Regnskab
Arbejdsdage
Vedligeholdelse af grønne områder
Næste møde
Generalforsamling
Generalforsamlingen skal køre, så der skal planlægges og forberedes!
17/18 april. Hvor: Kommunen har en hjemmeside – forslag Bispehøjen, Andelslandsbyen, Tjepperup?. Eller alternativ. Kl 19 – bagkant 22. Sørg for at prøve it-faciliteterne af!
Svend klarer bookning.
Visti stopper som kasserer. Vi skal finde en regnskabskyndig person til posten – evt Svend?
Knud og Gunnar er også på valg
Indkaldelse med mindst 3 ugers varsel – forslag fra medlemmer skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamling
Grønne områder: Bestyrelsens plan for vedligeholdelsen udsendes med indkaldelsen til generalforsamlingen – niveau ca. som nu. (se også senere punkt)
Tilføjelse: der er booket mødelokale den 17. april i Bispehøjens mødelokale til kl. 19.
Vedtægter
Ny dato ?
Skal vi have nye vedtægter klar til generalforsamling?
Nej, præsenter de mange gode grunde for nødvendigheden af en kraftig revision. Det er som sådan ikke meningen, at vedtægterne skal ændres – men modsætninger, tvetydigheder og fejl skal fjernes, og så skal de være systematiske.
Møde 7.3.2023 hos Gunnar om vedtægterne mm. – tænk dybt over styring af vejfond(e)
Overdragelse fra kommunen
Der er ikke sket en skid. Karin har tilkendegivet det over for Borgmesteren. Problemet er tilsyneladende manglende færdiggørelse af området fra kommunens side bl.a. vandtrykket for enden af Auroravej og vandpyt ved overføringen på samme.
Nicolaj tager igen (!!) kontakt til kommunen.
Vores forening – regnskab
Regnskabssystemet skulle være fuldt ud kørende pr. 1.1.2023 – det er det ikke!
Der er lovet opdateringer, men kommer ikke?
Det undersøges om systemet kommer reelt i gang, eller om der skal skiftes system.
Fornyelsesdato er 24.2. – så det ……? Træk dem et vidst sted !
Nicolaj og Visti kigger på programmet i week-enden. Hvis de beslutter at køre videre med programmet, gensender de invitationen til alle medlemmer.
Men noget tyder på, at der skal skiftes program!!
Regnskab
Tager Vistis tilsendte materiale til efterretning med klargøringer – evt. med Knuds mere overskuelige model som bilag.
Stig Bøgh kommer forbi snart for at give et bud på 20-årsplan på vejene – (vil også give bud på vedligeholdelse (senere))
Arbejdsdage og sociale arrangementer
Katten af tønden – kører Heidi – penge fra foreningen
Lugning af bede – godt projekt med pølser og øl! Igen foreningen, Og Knud. Men ret
omfattende. Skal være i april – før generalforsamling – 15.4.2023.
Vedligeholdelse af grønne områder
Fjernelse af trekant af vold ved Guldhalevej. Vi kan ikke fjerne jord nu, før vi har fået overdraget omradet fra kommunen. Men skal op på generalforsamling – så længe Knud klipper græs og ukrudt, er der ikke et reelt behov, så vi skal evt. have omgjort beslutning. Bestyrelsen undersøger at få sten tilbage på plænen mellem Auroravej og Fælleden.
Klipning hen til og omkring stenene – få pris på flytning og pris på klipning et par spor omkring. Gunnar tilbyder at klippe ved stenene.
Der skal være penge til småprojekter – eksempelvis trin på volden ved Blåhalevej
Petanquebane? Skal den etableres? Skal have nogen til at påtage sig vedligeholdelse.
Der indhentes tilbud vedligehold af grønne områder – gerne 3 stk (eller flere?).
Skal have tilbud med og uden vedligehold af bedene ved skolestien. Og rundt om stenene i
søhøjlandet – når/hvis stenene tilbageføres.
De undersøges, om der er penge at spare på flerårig vedligeholdelstilbud. Det er dog
problematisk. Men med budgetforslag for kommende år er det muligt at tage tilbud allerede
før generalforsamling.
Men undersøg evt besparelser.
Næste møde
Om generalforsamling – 7-3-2023 hos Gunnar